|
Man kan dog også klare sig med sine
fingre eller et hjælpeværktøj, udviklet ved lidt
hjælp af fantasien.
Til almindelig kørsel anbefales det at anvende blødere udvendige fjeder, der er lidt
tyndere
og har en vikling mere. Den skåner vippearmene lidt mere end den hårde fjeder. Den
blødere fjeder (og dermed ventilerne) kan dog have problemer med at "følge
med" ved topfart.
der tales om, at man kan køre på blyfri benzin med Nimbus'en, hvis topstykket monteres
med specielle sæderinge og kromventiler. den øverste stempelring skal desuden udskiftes
med en hårdtforkromet ring. dette er formentlig rigtigt, men svagheden består som
ovenfor nævnt i, at der er en risiko for,
topstykket revner, når der sættes sæderinge i over for hinanden! Der er megen
diskussion om dette, men det er nok klogest at lade være med de materialer, vi kender i
dag.
KAMAKSELHUSET
Kamakselhuset (eller knastakselhuset) er lavet af aluminium og kan derfor poleres.
Først skal du rengøre huset omhyggeligt, og derefter skal du undersøge, om nogle af
gevindene er ødelagt, så der skal isættes gevindbøsninger ("Helicoil").
Undersøg også pindboltenes gevind.
Der findes 2 forskellige slags huse.
|
|