SIDE 4

INDHOLD.

SIDE 6

Påregnes et større olieforbrug, da olieringen slides hurtigt på grund af den, under olieringen, monterede expandering.
                         ****

EFTERSYN AF TOPSTYKKET.

Når du skal finde ud af topstykkets tilstand, så skal du se efter, om der er revner i ventilsæderne eller om ventilsæderne sidder for dybt i topstykket, fordi det har været renoveret for mange gange.

Hvis der er revner i et ventilsæde, kan du få sat en ny sædering i. Du skal dog være klar over, at der kan være risiko for, at der opstår revner i topstykket, hvis det bliver nødvendigt at sætte 2 ringe overfor hinanden.

Hvis der mangler noget af kanten ved et af udstødningshullerne, kan du få en fagmand til at svejse kanten op igen. Støbejernssvejsning kræver at emnet varmes op før svejsningen og at afkølingen foregår langsomt.

Du skal også se efter om tændrørsgevindene er i orden.

Hvis topstykket har recesser, d.v.s. slebne fordybninger til gasringe, kan du få topstykket slebet ned til en plan flade.
Ved brug af en alm. toppakning vil du så få korrekt kompression igen.
Top stykket skal ellers kun planslibes, hvis det er nødvendigt.
Gasringe kan ikke længere skaffes.

Planslibning af et topstykke koster ca. 150 kr., sædefræsning ca. 50 kr. pr.

SIDE 4

Mc Nimbus

TOP

SIDE 6

Side 5