|
neden forbundet med et aluminiumshus,
hvor oliedampene i krumtap-
huset fortættes og sætter sig på pladerne i huset, hvorefter olien løber tilbage i
bundkarret
Ikke alle oliedampene når at fortættes, og disse dampe føres igennem karburatoren og
ind i cylindrene sammen med benzin-/luftblandingen.
På denne måde bliver indsugningsventilerne smurt noget "indefra".
Aluminiumshuset bliver imidlertid slidt, der hvor røret går ind i studsen på huset.
Dette medfører, at undertrykket i krumtaphuset udlignes, og det er derfor vigtigt, at
aluminiumshuset så udskiftes
Ved udskiftningen tages de fire lameller ud af huset ved at skrue dem løs. Skruen er
normalt nittet fast, så det er nødvendigt at knække skruen.
lamellerne monteres i det nye hus forskudt for hinanden, og skruen skal ikke
strammes for meget.
I de seneste typer olieudsugningsrør bruges kun en fjeder, hvorimod der i de gamle typer
bruges 2 1/2 fjeder, idet de rigtige fjedre ikke kan fås
længere.
Eventuelt sættes også en ny korkpakning mellem huset og krumtaphuset.
TÆNDINGSINDSTILLINGEN
Platinerne skal stilles, således at der er et mellemrum på 0,7 mm, når knikserkontakten
står på en af de 4 kanter på tændingsfirkanten. Pas på, at der ikke er olie på
platinerne, og ledningen til kondensatoren må ikke røre |
|