|
Den runde frontplade (dækpladen)
sættes på efter, at du har smurt flydende pakning (Hylomar) på anlægsfladen, og du har
lagt en papirs-pakning imellem.
Oliefilteret monteres med en ny korkpakning.
Hvis du har fået poleret aluminiumsdelene, skal du til aller sidst rense de polerede
overflader med sprit. Inden spritten fordamper ( skal blive hvid-
lig), skal du smøre olie på fladen. Nu skal du pudse efter med køkkenrullepapir, indtil
der bliver modstand.
Nu vendes motoren. Svinghjulets mærke skal stå nøjagtigt midt i hullet i krumtaphuset.
Dernæst drejes kamakslens tandhjul, således at den affasede tand står ud for mærket
på indersiden af kamakselhuset. Pas på hvis du har skråtskårne tandhjul.
Nu kan kamakselhuset spændes på uden særlig stor tilspænding, uden fjederskiver men
med flade skiver (fjederskiver vil kradse aluminiummet op).
Det udvendige olierør (afløbsrøret for kamakselhuset) monteres med en papirspakning men
uden flydende pakmasse! Den flydende pakmasse kan gå ind i det lillehul på kamhuset og
stoppe for olietilgangen!
Du skal undersøge, om der er mellemrum mellem dette rør og motorblokkens hul, da det i
givet fald vil betyde, at undertrykket i motoren (der skal være der) bliver udlignet.
Hvis der er mellemrum her, kan du løse problemet ved at smøre lidt silikone på røret,
der hvor det "møder" |
|