EFTERSYN AF MOTORBLOKKEN. IND - OG UDVENDIG.

Det er nu Vigtigt, at du lægger mærke til , om der er noget der ser forkert ud, eller om der er slået noget af cylindervæggene eller af køleribberne.
Det kan samtidig være en god ide' at foretage en kontrolmåling af spillerummet mellem tandhjulene på krumtappen og dynamoen og mellem  dynamoen og kamakslen ,så du ved, om de  har  været korrekt monteret (se afsnittet om justering af spillerum ved det forreste leje).

Når du har fået afmonteret kamakselhuset, topstykket, bundkarret,gearkasse, svinghjul og dynamo, kan du se ind i selve  motoren. De indvendige flader (bortset fra cylindervæggene)
er malet med en maling, der er oliebestandig og varmefast (emaljelak), f.eks.    Dyrotol emalje 56000.

Hvis en eller flere af plejlstængerne er gået i stykker, er det vigtigt, at du finder ud af årsagen til fejlen. som en tommelfingerregel kan du normalt gå ud fra, at hvis alle 4 plejlstænger  er gået har der været et smøreproblem, evt.
manglende olie eller en defekt
oliepumpe. Hvis der kun er gået 2,
som sidder ved siden af hinanden,
er det sandsynligvis oliedysen, der er tilstoppet. Se efter at dysehullet er rundt. Hvis det ikke er tilfældet, vil olien komme ind i en vifte og derfor ikke ramme det
Modsvarende hul i krumtappens
Slag. Hvis der kun er gået 1 plejlstang, er der grund til at tro at der "bare" er kørt lidt vel livligt. 

SIDE 2

INDHOLD.

Side 4

SIDE 2

Mc Nimbus

TOP

Side 4

Side 3