|
påmonterede plejlstænger sættes nu i
de tilhørende cylindre. Husk forinden at sikre dig, at sikringsringene til stempelpindene
sidder, som de skal!
Hvis du anvender en hårdtforkromet stempelring som øverste stempelring, skal du vende
ringen sådan, at mærket "TOP" vender opad.
Denne type stempelring giver i længden den bedste kompression, men den kræver en
længere indkøringsperiode på grund af ringens hårdhed og giver desuden et lidt større
slid i cylindrens
øverste del.
Den 3. stempelring fra oven er en oliering, hvor recessen skal vende nedad.
Med en stempelringskompressor presses stempelringene sammen - husk at vende ringene
sådan, at ringgabet vender forskudt hele tiden - og du kan nu skyde stemplet forsigtigt
ned i cylinderen (eventuelt i 2 omgange, hvis sternpelringskompressoren ikke
kan nå over alle stempelringene på en gang).
Det er nemmest at montere stemplerne på krumtappen i de 2 midterste cylindre først, mens
du holder krumtappen vandret og trækker plejlstængerne på plads på de 2 søler.
Husk før monteringen afstempleme at smøre rigeligt olie på stempler, stempelringe og i
cylindrene.
Når alle stempler er på plads - i den rigtige rækkefølge - og vender rigtigt med
numrene/mærkningen væk fra olierøret - så sætter du olierøret på plads i
motorblokken. Det er nemmest at begynde bag fra.
Du undersøger nu, om pindboltene |
|