|
aksel ikke komme på plads senere.
Hvis koblingen ikke er helt centreret med det samme, kan du slå den forsigtigt på plads
indenfor et par 1/10 mm vandret og lodret ved at slå påkanten med en gummihammer.
Nu skal du undersøge, om det er muligt at koble ud ved at trykke den inderste plade i
bund med en skruetrækker - pladen skal kunne gå i bund
hele vejen rundt, ellers vil koblingen ikke virke!
Så sættes der nye skruer i. Skruerne spændes ekstra godt fast ved, at du spænder med
en svensknøgle på skruetrækkerens øverste, firkantede del af klingen.
Skruerne sikres ved, at du slår en kørnerprik ved hver enkelt skrues kærv, således at
du får slået noget af materialet fra koblingspladen ind i
kærven, og skruen derved låses.
Hvis en af skruerne går løs under kørsel, vil den gå ud og slå olierøret til
gearkassen over.
Nu vender du krumtappen og monterer et C2-leje i den forreste ende. Som før nævnt er det
vigtigt, at der ikke er ret meget endeslør her.
Du skal herefter undersøge, om tandhjulet (takthjulet), der sidder på krumtappen foran
kuglelejet, en i orden. Pas på, at det ikke er revnet i godset ved falsen til noten.
Disse tandhjul er vanskelige at skaffe, så pas på dit, hvis det er OK.
Tandhjulsspillerurnmet kan kun justeres to steder i motoren - det ene sted er her, hvor
der skal lægges skiver (shims) i forskellig tykkelse mellem lejet og tandhjulet, for at
der kan |
|