SIDE 21

INDHOLD.

SIDE 23

Du skal undersøge, om der er grater eller mærker på krumtappens 2 ender. De skal fjernes.
         
Du skal desuden puste oliekanalerne igennem med trykluft - det er vigtigt, at de ikke er helt eller delvist tilstoppede, da det vil betyde, at sølerne vil mangle olie og derfor hurtigt vil blive ødelagt sammen med plejlstængerne.
         
         
MONTERING AF KRUMTAPPEN
         
krumtappens forreste hovedleje skal være et leje i C2-kvalitet, d.v.s. et leje der har en særlig god kvalitet og er stramt i målene. Grunden til, at
det forreste skal være særlig godt, er, at du får lettere ved at foretage en mere nøjagtig tandhjulsjustering, hvilket igen betyder noget for
tændingsindstillingen og dermed motorgangen. C2-lejer fås både fra Steyr og fra FAG.
         
Husk på, at det forreste leje skal optage trykket fra koblingen, og der må af denne grund ikke være for meget endeslør!
         
Det bageste hovedleje er kun et støtteleje, og det betyder derfor ikke helt så meget, om det er af den bedste kvalitet.
         
Hovedlejerne skal altid "varmes" på krumtappen.
         
Du spænder krumtappen fast i en skruestik medm kobberkæber på begge sider af en søle. Husk altid at spænde på det nærmeste "slag".
         
Først sætter du det bageste leje (ved svinghjulet) på.

Fig. 13.

Fig. 14.

SIDE 21

Mc Nimbus

TOP

SIDE 23

Side 22