|
Hullet i gearkassehuset til
koblingsudløseren skal også være pænt rundt og ikke slidt ovalt af udløserpinden.
Hvis hullet er blevet ovalt, kan du hos en fagmand få lavet en ny lukning ved, at godset
bores væk, og et dæksel med den rigtige hu1størrelse monteres på huset i stedet.
Gearhjulenes bøsninger skal også skiftes, hvis der er mere end 3 - 4/100 mm slør.
Gearakslen og gearblokken må ikke være meget slidt i "strålerne",da det vil
give nogle "klonk"- lyde ved fra- og tilkobling. og - vigtigst - den vil
medføre et ekstra stort slid på kardan"en. Den ældre type gearblok, der var
støbt, har en højere gearing i 2. gear!
Hvis det omvendt er kardan"en, der er slidt, betyder det ikke helt så meget, da den
er let at reparere.
Der er sjældent noget i vejen med gearblokkens tænder - men kig dem alligevel efter.
Husk at på den gamle model skal der fyldes fedt inden i gearblokken af hensyn til
udrykkerpinden med dens leje, da der ellers ikke bliver smurt
her. på de ældste modeller er der ikke nogen pakdåse her inde. På de nyerere modeller
skal du altid skifte pakdåse (pakning), og den skal vende
|
|